Obiektyw VOIGTLANDER 40mm F/2.8 VM Heliar (Leica M)

VOIGTLANDER 40mm F/2.8 VM HELIAR to obiektyw przeznaczony do użytku z adapterem VM-E Close Focus.

Więcej szczegółów

1 749,00 zł

Ogniskowa 40 mm
Średnica filtra 37mm
Mocowanie Leica M
Typ obiektywu standardowy
Rozmiar matrycy pełna klatka
Konstrukcja optyczna 5 elementów w 3 grupach
Ustawianie ostrości manualne
Przysłona minimalna 22
Przysłona maksymalna f/2.8
Listki przysłony 10
Waga (kg) 0.132
Rodzaj ogniskowania stałoogniskowy
Stabilizacja nie
Zastosowanie foto

VOIGTLANDER 40mm F/2.8 VM HELIAR to obiektyw przeznaczony do użytku z adapterem VM-E Close Focus. Instrument ten jest wyjątkowo mały i niepozorny ale jego wnętrze jest bogate. W środku umieszczono układ optyczny składający się z 5 elementów ustawionych w 3 grupach a także 10-listkową przysłonę, którą można przymknąć do wartości f/22. Co ważne, jeden z elementów optycznych to soczewka asferyczna mająca korygować aberracje.

Należy pamiętać o tym, że ustawianie ostrości możliwe jest tylko za pośrednictwem wyżej wymienionego adaptera. Do atutów tej konstrukcji należy zaliczyć również możliwość montażu filtrów (średnica 37 mm), niezwykle staranne wykonanie oraz niewielką wagę wynoszącą zaledwie 132 g.

Zestaw zawiera:

  • obiektyw VOIGTLANDER 40mm F/2.8 VM Heliar (Leica M)